Intervju med Caitlin Fitzgerald

Caitlin är vår utbytesstudent från Kansas, USA. Hon har gått musik estet sen höstterminen 2010.

Varför valde du Sverige?
Jag visste att jag ville åka till Europa men ville inte lära mig tyska eller franska och alla sa att sverige är så vackert.

Varför valde du Karolinska skolan?
Först skulle jag gå på Rudbeckskolan men jag ville gå musik. Jag fick höra att Karolinska var bäst!

Varför valde du inriktningen musik?
Jag ville spela cello. Jag tänkte att jag skulle få mer möjligheter om jag valde musik. T. ex. att sjunga och så.

Vad tycker du om människorna?
Jag tycker att alla är galna och roliga. Det finns många talanger!

Vad gör du nu?
Jag ska gå och repa.

Fem snabba:
Usa / Sverige
Pizza / Hamburgare
Obama / Bush
Twilight / True Blood   "Jag har inte sett True Blood."
Flyg / Båt    "Beror på båten, jag tycker om kryssningar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0